autougynok

Hat hónap alatt ötven autót adtak el Kubában


Amikor azon aggódunk, hogy a magyar autópiac milyen mélyponton van, nézzünk körül kicsit a nagyvilágban, mindjárt látjuk, hogy ez csak viszonyítás kérdése. Kubában például az elmúlt hat hónap alatt örven utót adtak el mindössze, ami hát nem igazán nevezhető nagy tételnek.


A kubai autópiac története és helyzete persze visszanyúlik a1959-es forradalom utáni közvetlen időszakra, hiszen akkor a hatalmon lévő kormány szinte teljesen ellehetetlenítette az új autókhoz való hozzájutást. Ennek következtében még ma is többnyire olyan autók állnak a vásárlók rendelkezésére, melyek az ötvenes években kerültek Kubába.

A kubaiak számára ebben az évben lehetett volna egy igen nagy fordulat, mivel az év elejétől az országban engedélyezve lett az új járművekkel való kereskedelem. Ennek ellenére úgy látszik a szabályozás nem eredményezett semmiféle jelentős fellendülést, hisz hat hónap alatt ötven autót adtak el Kubában összesen, e mellett négy darab motorkerékpárt sikerült értékesíteni az összes – 11 – kubai nemzeti kereskedésnek.

A fő ok, amiért az utókereskedelem nem igazán nézhet Kubában hatalmas és gyors fellendülés elé, hogy a kereskedők óriási felárat tesznek az autókra, így hiába a szélesedő kínálat, a kereslet nem fog egyelőre megemelkedni nagymértékben még jó darabig. Az eladásra került autók ára ugyanis átszámítva ötmillió forint környékén mozog, amivel szemben a kubai munkások cca. 4500 forintnak megfelelő havi keresete áll.